Akran Danışmanlığı, üst sınıflardaki öğrencilerimizin, kendi bölümlerine yeni girişli lisans öğrencilerine deneyimlerini paylaşarak yol gösterdiği, üniversiteye uyum sürecini kolaylaştıran bir programdır.
Yeni girişli tüm öğrencilerimize, kayıt işlemlerini tamamlamalarının ardından, Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından, kendi bölümlerinin üst sınıflarından bir akran danışman atanır. Akran danışmanlar, kendilerine atanan öğrencilerle iletişime geçerek öğrenimlerinin ilk yılında öğrencilere tüm sorularının yanı sıra üniversite yaşamı ve kuralları, yeni arkadaş kazanımı, ders kayıtları, çalışma becerileri, ders dışı etkinlikler gibi pek çok konuda destek verirler.
Akran danışmanı olabilmek için aşağıdaki temel kriterleri sağlamanız gerekmektedir:
Bu kriterleri sağlayan ve Fakülteleri tarafından onaylanan öğrenciler, Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından mülakata çağrılırlar. Mülakat sonucunda olumlu değerlendirilen adaylar, eğitim programına davet edilir. Eğitim programını tamamlayan öğrenciler, akran danışman olarak göreve başlar.
Başvuru süreci:
Her yıl Nisan ayında, bir sonraki dönemin akran danışmanlığı başvuruları alınır.
Öğrenciler, üniversite e-postaları ve fakültelerinden yapılacak duyuruları takip ederek başvuruda bulunurlar.
Temel kriterleri sağlayan ve fakülteleri tarafından onaylanan adaylar mülakata davet edilirler.
Mayıs ayı boyunca devam eden mülakatlar sonucunda başarılı bulunan mentor adayları eğitime davet edilir.
Eğitim programını tamamlayan adaylar programa alınır.
Akran danışmanlığı programı, hem akran danışmanlara hem de yeni girişli öğrencilere pek çok fayda sağlar:
Yeni girişli öğrenciler, akran danışmanları sayesinde Üniversiteye kolayca uyum sağlarken akran danışmanlar da bir akademik yıl süresince bir grup öğrenciye yol göstererek, ilerideki iş yaşamlarında kendilerine öne çıkaracak iletişim, koçluk, problem çözme, organizasyon gibi önemli becerileri geliştirme fırsatı yakalar.
Akran danışmanlığın etkili bir şekilde yürütülebilmesi için her iki tarafın da birbirine karşı sorumlulukları vardır.
Akran danışmanların rol ve sorumlulukları nelerdir?
Yeni Girişli Öğrencilerin Sorumlulukları Nelerdir?
Yurt Danışmanlığı, yurt hizmeti alan öğrencilerin, yurt yaşamına uyum sürecinin kolaylaşması; yurt yaşamında sosyal etkileşimin sağlanması amacıyla oluşturulmuştur.
Yurt hizmeti alacak öğrencilerin yurt kayıtlarının tamamlanmasının ardından, Yurt danışmanları Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından mülakat ile belirlenir. Yurt danışmanlığı adaylarında en az bir yıl yurtta kalmış olma ve disiplin suçu almamış olma şartları aranır. Belirlenen yurt danışmanları, yine Bireysel ve akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından düzenlenen eğitimleri tamamlayarak göreve başlarlar. Eğitimlere katılmak zorunludur. Yurda kayıt olan öğrenciler, benzer deneyimleri önceden yaşamış olan yurt danışmanlarından yurt yaşamı ve kuralları, sosyal etkinlikler gibi birçok konuda destek alır.
Yurt Danışmanının Rol ve Sorumlulukları