
Akran Danışmanlığı, üst sınıflardaki öğrencilerimizin, kendi bölümlerine yeni girişli lisans öğrencilerine deneyimlerini paylaşarak yol gösterdiği, üniversiteye uyum sürecini kolaylaştıran bir programdır.
Yeni girişli tüm öğrencilerimize, kayıt işlemlerini tamamlamalarının ardından, Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından, kendi bölümlerinin üst sınıflarından bir akran danışman atanır. Akran danışmanlar, kendilerine atanan öğrencilerle iletişime geçerek öğrenimlerinin ilk yılında öğrencilere tüm sorularının yanı sıra üniversite yaşamı ve kuralları, yeni arkadaş kazanımı, ders kayıtları, çalışma becerileri, ders dışı etkinlikler gibi pek çok konuda destek verirler.
Kimler Akran Danışman Olabilir?
Akran danışmanı olabilmek için aşağıdaki temel kriterleri sağlamanız gerekmektedir:
- Yardım etmeye gönüllü olmak,
- Bölümünüzde en az bir yılını tamamlamış kayıtlı lisans öğrencisi olmak,
- Genel not ortalamasının en az 2.00 olması
- Hiç disiplin cezası almamış olmak,
- Normal öğrenim süreleri içinde olmak
- Akran danışmanlığı yapacağı akademik yıl içerisinde uluslararası değişim programına katılmayacak olmak,
Bu kriterleri sağlayan ve Fakülteleri tarafından onaylanan öğrenciler, Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından mülakata çağrılırlar. Mülakat sonucunda olumlu değerlendirilen adaylar, eğitim programına davet edilir. Eğitim programını tamamlayan öğrenciler, akran danışman olarak göreve başlar.
Başvuru süreci:
Her yıl Nisan ayında, bir sonraki dönemin akran danışmanlığı başvuruları alınır.
Öğrenciler, üniversite e-postaları ve fakültelerinden yapılacak duyuruları takip ederek başvuruda bulunurlar.
Temel kriterleri sağlayan ve fakülteleri tarafından onaylanan adaylar mülakata davet edilirler.
Mayıs ayı boyunca devam eden mülakatlar sonucunda başarılı bulunan mentor adayları eğitime davet edilir.
Eğitim programını tamamlayan adaylar programa alınır.
Rol ve Sorumluluklar
Akran danışmanlığı programı, hem akran danışmanlara hem de yeni girişli öğrencilere pek çok fayda sağlar:
Yeni girişli öğrenciler, akran danışmanları sayesinde Üniversiteye kolayca uyum sağlarken akran danışmanlar da bir akademik yıl süresince bir grup öğrenciye yol göstererek, ilerideki iş yaşamlarında kendilerine öne çıkaracak iletişim, koçluk, problem çözme, organizasyon gibi önemli becerileri geliştirme fırsatı yakalar.
Akran danışmanlığın etkili bir şekilde yürütülebilmesi için her iki tarafın da birbirine karşı sorumlulukları vardır.
Akran danışmanların rol ve sorumlulukları nelerdir?
- Danışmanlık yaptığı öğrencilere rol model olmak: Üniversitenin kurallarına uymak, akademik başarısını yüksek tutmak, ders dışı etkinliklerde aktif rol oynamak, güvenilir ve etkili olmak
- Danışmanlık yaptığı öğrencileri doğru yönlendirebilmek için, Üniversitenin işleyiş ve olanaklarına hakim olmak ve bu yöndeki bilgisini güncel tutmak
- Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından düzenlenen eğitim faaliyetlerine ve süreç takip toplantılarına katılmak
- Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından verilen görevleri eksiksiz ve zamanında tamamlamak
- Danışmanlık yaptığı öğrencilere ve Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü yetkililerine erişilebilir (e-posta, telefon, vb.) olmak
- Kendisine atanan öğrenci grubuyla düzenli görüşmeler/buluşmalar gerçekleştirmek
- Problem yaşadıklarında onları dinlemek, birlikte olası seçenekleri araştırmak, bilgi ve deneyimlerini paylaşmak; sorunu çözmek yerine sorunun nasıl çözülebileceği konusunda yol göstermek
- Akran danışman, Gerekli durumlarda, öğrenciyi uzmana yönlendirmek
- Danışmanlık hizmeti sunduğu öğrencinin kendi isteği ile paylaştığı kişisel veya özel nitelikli kişisel verilerini güvenli bir şekilde muhafaza etmek için gerekli her türlü dikkat ve özeni göstermek
Yeni Girişli Öğrencilerin Sorumlulukları Nelerdir?
- Oryantasyon programına katılmak,
- Akran danışmanı ile iletişim halinde olmak,
- Akran danışmanın düzenlediği etkinliklere/buluşmalara katılmak,
- Herhangi bir sebeple buluşmaya katılamama durumunda, akran danışmanını önceden bilgilendirmek.