
Akran Danışmanlığı, üst sınıflardaki öğrencilerimizin, kendi bölümlerine yeni girişli lisans öğrencilerine deneyimlerini paylaşarak yol gösterdiği, üniversiteye uyum sürecini kolaylaştıran bir programdır.
Yeni girişli tüm öğrencilerimize, kayıt işlemlerini tamamlamalarının ardından, Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından, kendi bölümlerinin üst sınıflarından bir akran danışman atanır. Akran danışmanlar, kendilerine atanan öğrencilerle iletişime geçerek öğrenimlerinin ilk yılında öğrencilere tüm sorularının yanı sıra üniversite yaşamı ve kuralları, yeni arkadaş kazanımı, ders kayıtları, çalışma becerileri, ders dışı etkinlikler gibi pek çok konuda destek verirler.
Akran danışmanı olabilmek için aşağıdaki temel kriterleri sağlamanız gerekmektedir:
Bu kriterleri sağlayan ve Fakülteleri tarafından onaylanan öğrenciler, Bireysel ve Akademik Gelişim Müdürlüğü tarafından mülakata çağrılırlar. Mülakat sonucunda olumlu değerlendirilen adaylar, eğitim programına davet edilir. Eğitim programını tamamlayan öğrenciler, akran danışman olarak göreve başlar.
Başvuru süreci:
Her yıl Nisan ayında, bir sonraki dönemin akran danışmanlığı başvuruları alınır.
Öğrenciler, üniversite e-postaları ve fakültelerinden yapılacak duyuruları takip ederek başvuruda bulunurlar.
Temel kriterleri sağlayan ve fakülteleri tarafından onaylanan adaylar mülakata davet edilirler.
Mayıs ayı boyunca devam eden mülakatlar sonucunda başarılı bulunan mentor adayları eğitime davet edilir.
Eğitim programını tamamlayan adaylar programa alınır.
Akran danışmanlığı programı, hem akran danışmanlara hem de yeni girişli öğrencilere pek çok fayda sağlar:
Yeni girişli öğrenciler, akran danışmanları sayesinde Üniversiteye kolayca uyum sağlarken akran danışmanlar da bir akademik yıl süresince bir grup öğrenciye yol göstererek, ilerideki iş yaşamlarında kendilerine öne çıkaracak iletişim, koçluk, problem çözme, organizasyon gibi önemli becerileri geliştirme fırsatı yakalar.
Akran danışmanlığın etkili bir şekilde yürütülebilmesi için her iki tarafın da birbirine karşı sorumlulukları vardır.
Akran danışmanların rol ve sorumlulukları nelerdir?
Yeni Girişli Öğrencilerin Sorumlulukları Nelerdir?

Yurt Danışmanlığı Programı, yurtlarda konaklayan öğrencilerin yurt yaşamına uyum sürecini kolaylaştırmak, sosyal etkileşimlerini artırmak, üniversite yaşamına adaptasyonlarını desteklemek ve ihtiyaç duyduklarında sorularını sorabilecekleri güvenilir bir ortam sunmak amacıyla yürütülmektedir.
Yurt danışmanları, öğrenciler arasında köprü görevi üstlenerek etkinlikler düzenler, yurt yaşamı ve üniversite imkanları hakkında bilgilendirmeler yapar ve gerekli durumlarda öğrencileri ilgili birimlere yönlendirir. Böylece yurt ortamında güçlü bir topluluk bilincinin oluşmasına katkı sağlar.
📌 Başvuru Koşulları
📌 Başvuru Süreci
Göreve seçilen Yurt Danışmanları, BAGO tarafından düzenlenecek zorunlu eğitim programını tamamladıktan sonra görevlerine başlayacaklardır.
👉 Başvuru Formu: Link
b-) Yurt ve Üniversite Yaşamıyla İlgili Bilgilendirmek;
c-) Yönlendirme ve Destek Sağlamak;
Öğrencilerin akademik ve sosyal ihtiyaçlarını daha iyi anlamak için düzenli geri bildirim almak.
Yurt Danışmanında Aranan Nitelikler Nelerdir?
Rol model olmak ve yurtta sağlıklı bir sosyal ortamın gelişmesine katkıda bulunmak.
Kendi rolünün sınırlarını bilmek ve gerektiğinde profesyonel destek birimlerinden yardım talep etmek.