Ana içeriğe atla

Mezun Röportajı: Fırat Keçili

f

Fırat Keçili hakkında;

2006 Halkla ilişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunumuz olan Fırat Keçili, 2006 yılından bugüne kadar iletişim sektöründe yer almaktadır.

Çalışma hayatı boyunca sektöründe önemli görevler alan Fırat Keçili; ilk iş deneyimine farklı ajanslarda strateji planlama alanında çalışarak başlamıştır. Bu alanda geçirdiği 2 yılın ardından bankacılık sektöründe reklam & pazarlama çalışmaları içerisinde bulunmuştur. Bu deneyimin ardından tekrar ajans dünyasına dönerek Türkiye’nin en büyük medya şirketlerinden biri olan Native Media A.Ş.’ de dijital grup başkanlığı görevini yürütmüştür. Bu dönem içerisinde ajansın önemli müşterileri olan A101, Emlak Konut, Filli Boya, Gain, Sütaş, Türk Hava Yolları, Ziraat grubunun dijital pazarlama faaliyetlerine liderlik etmiştir…

Bu görevinin sonrasını takip eden süreçte, ülkemizin ve dünyanın lider iha üreticisi Baykar Teknoloji’de kurumsal iletişim direktörlüğü görevini yürüten Fırat Keçili 2022 yılından itibaren ise Gürsoy Holding çatısı altında 8 farklı sektörde onlarca marka ve şirketin iletişim ve pazarlama süreçlerine liderlik etmektedir.

Yeditepe Üniversitesi deneyiminizden bahseder misiniz? 

Yeditepe üniversitesini tercih etmemdeki en önemli sebeplerden biri kurucumuz ve onursal başkanımız olan Sn. Bedrettin Dalanı bir kez daha saygıyla anarak sözlerime başlamak istedim. Yeditepe Üniversitesi uzun yıllar boyunca bir vakıf üniversitesi olarak en fazla burslu öğrenci okutan üniversitelerin başında geldiği için, ülkemizin eğitim sistemi içerisinde ne kadar önemli bir konuma sahip olduğu bilincini her daim bilen biri olarak zaten okuluma karşı pozitif bir bakış açım vardır…

Okulumuzun zorluğu ile meşhur olan İngilizce hazırlık okulunun hayatımdaki derin ve yorucu anıları her ne kadar halen beni tedirgin etse de üniversitemizde almış olduğumuz eğitim kalitesiyle sektörde kendimize yer edinmeye çalıştığımız yıllarda faydasını çokça gördüğümüzü söyleyebilirim.

Bölümümüzdeki her biri birbirinden değerli ve kıymetli akademisyenlerin, sektör temsilcisi hocalarımızın bize kattıkları sayesinde eğitim hayatımızı azami kalitede değerlendirdiğimiz gerçeğini yine ifade etmek isterim.

Kariyerinizde Yeditepeli olmanın getirdiği farklar, avantajlar neler oldu?

Yeditepe Üniversitesi’nin en öncelikli farkı şudur; Yeditepe Üniversitesi büyük önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün rönesansını devam ettiren bir kurumdur! Bu kimlik doğrultusunda zaten yapılan her iş, proje, deneyim etik ve ahlaki değerler temelinde harekete geçirilmektedir.

Okulumuz bize bu kimliğin kazanılmasında önemli rol oynamıştır. Bu kimlik bizim temelde Yeditepeli olmamızın en büyük ve en değerli farkıdır…

Bunun yanı sıra üniversitemizin her yıl vermiş olduğu mezun sayısı paralelinde her geçen gün daha büyük bir topluluk olma yolunda hızla ilerlemekteyiz. Mezunlar ve Öğrencilerin birlikteliği ile ilerleyen yıllarda bazı köklü üniversitelerin network gücüne benzer bir güce ulaşacağımızdan hiç kuşkum yok.

Sizce kariyerinizde önemli dönüm noktası ne oldu?

Kariyerim için bir dönüm noktası oldu mu sorusuna ben her zaman geniş perspektifte bir cevap vermekteyim. Kariyerimdeki dönüm noktaları tamamen o anki duruma bağlı birçok değişken ekseninde ilerlemiştir. Kurumsal ve şartlara göre daha rahat bir kariyer doğrultusunda ilerlerken çok daha zorlu ve stresli bir ajans dünyasına adım atmak bir dönüm noktasıyken, yine kariyerinin kendince zirve yerlerinden birinden bambaşka hayaller ve idealler uğruna havacılık sektörüne adım atmak bir dönüm noktası olabiliyor… Bu bağlamda hayatımda farklı dönüm noktaları olduğunu söylemek açıkçası daha doğru olacaktır.

Kariyer yolculukları için öğrencilerimize/yeni mezunlarımıza önerileriniz nelerdir?

Bu başlık altında kıymetli gençlere biraz detaylı bilgi aktarmak istiyorum… Kariyer yolculuklarında her ne kadar klişe gibi gözükse de sihirli kelime bence “emek”. Evet emek olmadan maalesef hayallerimizi gerçekleştirmek ve ideallerimize ulaşmak pek mümkün olmuyor… Emeğin altını ise dolduracak olan bizleriz. Bunu örneklerle anlatacak olursak, ülkemizin içerisinde bulunduğu durum, piyasa koşulları itibariyle maalesef dünya sıralamasında bilginin değerinin yeteri kadar karşılık bulmadığı bir coğrafyada bulunmaktayız. Bu dönemde var olabilmek için yapmamız gereken en önemli şey çok çalışmak olacak… Okul dönemlerinden başlayarak mezuniyetimiz dahil önceliğimizi para ve rahat koşullar olarak belirlemeyip edineceğimiz bilgi birikime odaklanmak hayati önem taşımakta.

Bunun yanı sıra okul döneminden başlayarak kendimize alan belirlememiz ileriye yönelik atacağımız adımları kolaylaştıracaktır… Yine bu dönemde iletişim, reklam pazarlama alanlarındaki yeniliklere entegre olarak mesleki deneyimleri ileriye götürmek büyük önem teşkil etmektedir.

Amerika’da yapılan son araştırmaların ışığında dile getirilen en belirgin konu, yapay zekanın en fazla etkilediği sektörlerin başında reklam, pazarlama endüstrisinin geliyor olması… Böyle bir çağ ve dönemde gençlerin teknolojiye entegre olmaları şart.

Cumhuriyetimizin 101. Yılında bülten okurlarımızla paylaşmak istediğiniz mesajınız nedir?

Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarının bize emanet ettiği Cumhuriyetimizin 2. Yüzyılının başlangıcına tanıklık eden Türk milleti olarak öncelikle geleceğe umutla bakmalıyız. Umudumuzu kaybetmeden ve yaptığımız işin en iyisini yapmaya çalışarak vatanımıza ve milletimize faydalı bireyler olmaya çalışmalıyız.

Ülkemizin yeni yüzyılında, kendi bulunduğum sektörün dinamizmi doğrultusunda yeni fırsatların bizi beklediğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu değişim ve dönüşüm içerisinde teknolojinin çok yakın takibi, yaratıcılığımızı kullanmamız, trendleri takip etmemiz, veri odaklı çalışma modellerini denememiz ve mümkün olduğunca networklerimizi kuvvetlendirerek kendimizi geleceğe hazırlamamız gerekmektedir.