Türk iş dünyasındaki kurumların, pazarlama süreçlerindeki faaliyetlerini 6 ana kategoride değerlendiren İstanbul Marketing Awards töreni çalışmalarında 9 Yeditepe Üniversitesi mezunu jüri üyeliği görevini üstlendi.
Pazarlama süreci tümüyle ele alınarak tasarımdan, ürün geliştirmeye, marka iletişim süreçlerinden, satış sonrası hizmetlere kadar farklı adımları bir kısmını ticari başarı, bir kısmını motivasyon yaratmak, bir kısmını yaratıcılık başarısı ve bir kısmını da inovatif yönünün sektöre katkısıyla değerlendiren İstanbul Marketing Awards, 6 ana kategoriden oluşmaktadır.
Marka İletişimi
- Gamze Arbak- Philips Türkiye Genel Müdürü /
MBA'07 Mezunu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Biyoloji bölümünden mezun olan Gamze Arbak, Yeditepe Üniversitesi’nde MBA programını tamamladı. Klinik, satış ve pazarlama alanlarında sağlık sektöründeki firmalarda, farklı pozisyonlarda görev alan Arbak, 2007 yılında Doğu Avrupa Bölgesi Satış Pazarlama Müdürü olarak Philips’e katıldı. 2011 yılında Almanya Philips Global Pazarlama Merkezi’ne Latin Amerika ve Avrupa’dan Sorumlu Pazar Geliştirme Müdürü olarak atanan Arbak, 2013-2019 yılları arasında Philips Orta Doğu ve Türkiye Ultrason Pazarlama Direktörü, 2019-2021 yıllarında Philips Türkiye Sağlık Sistemleri Pazarlama Direktörü ve 2021- 2022 yıllarında da Philips Orta Doğu, Türkiye ve Afrika, Ultrason ve Bilgisayarlı Tomografi Pazarlama Direktörü olarak görev yaptı. 17 yılı aşkın süredir Philips'te kariyerine devam eden Arbak, Mart 2022’den bu yana Philips Türkiye Genel Müdürü olarak görevini sürdürüyor.
Dijital ve Teknoloji
- Ş. Fırat Keçili - Gürsoy Holding Corporate Communications & Marketing Director / Public Relations, Advertising and Applied Communications 2006 Mezunu
Yeditepe Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünden mezun olan Fırat Keçili, yüksek lisansını İstanbul Üniversitesi Kurumsal İletişim bölümünde tamamladı. Çalışma hayatı boyunca farklı ajans ve markalarda görev alan Fırat Keçili; bankacılık, start-up, sosyal sorumluluk alanındaki deneyimleri akabinde, Native Media AŞ’ de dijital iletişim başkanlığı görevini üstlendi. Burada A101, Emlak Konut, Gain, Sütaş, Türk Hava Yolları, Filli Boya, Ziraat Grubu gibi önemli markalara hizmet verdi. Akabinde Baykar Teknoloji A.Ş.’de iletişim direktörlüğünü yürüttü. Fırat Keçili 2022 Ocak ayından itibaren ise Gürsoy Holding çatısı altında 9 farklı sektörde 20’den fazla marka ve şirketin iletişim ve pazarlama süreçlerine liderlik etmektedir.
- Tankut Merter - Digital Panzehir Managing Partner /
Design and Visual Communications 2012 Mezunu
Tankut Merter, Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim ve Tasarımı bölümünden mezun olmuştur. Üniversite yıllarında, aile şirketi çatısı altında iletişim sektörüne adım atmış ve 2011-2014 yılları arasında ulusal ve uluslararası reklam ajanslarında çalışarak deneyim kazanmıştır. Aynı zamanda 2011 yılında, Bloomberg HT’de Ender Merter’in sunumuyla yayınlanmaya başlayan “ReklaMarkası” programının içerik ve planlama ekibinde önemli bir rol üstlenmiştir. Reklam ve iletişim geçmişi, köklü bir aileden gelen Tankut Merter, 2014 yılında Türkiye’nin ilk reklam ajansı İlancılık Reklam Ajansı’nın girişimiyle kurulan Digital Panzehir’de Yönetici Ortak olarak görev almaktadır. Pazarlama, stratejik iletişim planlaması, içerik yönetimi ve marka iletişimi gibi birçok alanda danışmanlık hizmetleri sunmaktadır. 2022 yılı itibarıyla her Cuma saat 12:30'da Bloomberg HT’de canlı olarak yayınlanan reklam, iletişim ve pazarlama sektörünün tek programı “ReklaMarkası”nı hazırlayıp sunmaktadır. Kariyerinde yenilikçi ve uygulanabilir yaklaşımlar benimseyerek iletişim sektöründeki projelerine değer katmayı hedeflemektedir. Tankut Merter, sektördeki deneyimi ve bilgi birikimiyle, markaların pazarlama iletişimini güçlendirmeye yönelik çalışmalarda görev almaktadır.
- Utku Kuşcu - Scope Digital Managing Partner /
Computer Science and Engineering BS 2008, Computer Science MS 2010 Mezunu
1985 yılında Antalya'da doğdu, 2003 Yılında Antalya Koleji Fen Lisesi'ni ve 2008 yılında Yeditepe Üniversitesi Bilgisayar Mühendisli'ğini bitirdi. Mezun olduktan sonra telekomünikasyon alanında Orga GmBH'da yazılım uzmanı olarak çalıştıktan sonra 2011 yılında Scope’un kurucu ortağı oldu. Bir çok farklı disiplinde yazılım projelerinin geliştirmesinde yer alarak 2011 yılından beri global ve yerli pek çok markanın dijital pazarlama yolculuğuna yön veriyor. Dijital pazarlama konusunda etkinliklere katılmakta, kurum ve markalara seminer vermektedir.Scope Labs markası ile, yenilikçi teknolojilerin dijital projelere adaptasyonu konusunda ve özellikle sağlık sektöründe kullanıcılarak dijital ürünlerin geliştirilmesinde çalışmalar sürdürmektedir. Özellikle sağlık alanında geliştirilen ürünler, şu ana kadar 40 farklı ülkede hastaların hayatını kolaylaştırmak amacıyla kullanılmaktadır.Markalarıyla geliştirilen bir çok dijital projeye ek olarak, dating app ve fantezi futbol alanlarında danışmanlığını yaptığı yatırımları bulunmaktadır. Değerli Scope ekibiyle birlikte her sene onlarca proje ile yerli ve global markalara yenilikçi çizgisi ile hizmet vermeye devam etmektedir.
- Cihan Ünalan - Photographer /
Marketing and Advertising MBA 2009 Mezunu
1982 yılında İstanbul’da doğan sanatçı, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde İşletme eğitimi aldıktan sonra reklam sektöründe dört yıl müşteri ilişkileri alanında çalışmıştır. Bu sürenin ardından fotoğrafçılık tutkusunu profesyonel olarak hayata geçirmek için Paris’e giderek SPEOS Photographic Institute’da eğitim almıştır. 2011 yılında Türkiye’ye dönen sanatçı, o tarihten bu yana Türkiye’nin önde gelen ajansları ve müşterileri için fotoğraf çekimleri gerçekleştirmektedir.
Kendi geliştirdiği özel teknikle popüler kültür ve süper kahramanlar üzerine sanat eserleri üretmektedir. Türkiye ve Fransa’daki galerileri aracılığıyla eserleri sanatseverlerle buluşmaktadır. Eserleri bugüne kadar Contemporary Istanbul ve Art Miami gibi prestijli fuarlarda yer almıştır. 2024 yılı Eylül ayında Fransa’da SPEOS Photographic Institute’da fotoğraf ve 3D görsel sanatlar üzerine eğitmen olarak çalışmaya başlamış ve kariyerine burada devam etmektedir.
Ürün & Deneyim & Satış
- Duygu Durak Aydın - Dockers Omnichannel Sales Manager /
Marketing/Marketing Management 2009 Mezunu
Pazarlama ve satış alanında farklı sektörlerde deneyimi olan Duygu Durak, Yeditepe Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olduktan sonra İngiltere’de MBA eğitimini tamamlamıştır. Öğrencilik hayatı boyunca startuplarda çalışması, tüm kariyerinde ona, stratejik düşünme becerileri ve hızlı aksiyon alma yetisini kazandırmıştır. Bir sosyal girişim firması olan b-fit’te pazarlama faaliyetlerini yürütürken, aynı zamanda Muzipo isimli çocuk odaklı yenilikçi bir aktivite merkezi fikrinin hayata geçirmesinde önemli rol oynamış ve tüm süreçlerinde aktif çalışarak firma ortağı olmuştur. Her iki firmanın da pazarlama, iş geliştirme süreçlerini yönettikten sonra kariyerine perakende sektöründe devam ettirmiş ve LC Waikiki markasının yurtdışı pazarlarının pazarlama faaliyetlerini üstlenmiştir. 23 ülkenin pazarlamasını kapsayan pozisyonda firmanın yeni girdiği pazarlara yönelik stratejik pazarlama stratejileri organize ederek, marka bilinirliğinin artmasına katkı sağlamıştır.
2016 yılında Levi Strauss bünyesinde Dockers markasından sorumlu pazarlama müdürü olarak göreve başlayan Duygu Durak, kısa bir süre sonra markanın satış biriminin de sorumluluğunu da alarak pazarlama ve iş geliştirme müdürü ünvanını almıştır. Bu pozisyonda Dockers’ın Türkiye’deki reklam, pazarlama, dağıtım ve satış fonksiyonlarının tümünü yürütürken, Casual Friday konseptinin mucidi olan Dockers markasının yaratıcı konseptlerini Türkiye pazarına adapte etmeye ve pazar payını büyütme çalışmalarına devam etmektedir.
Şu anda Dockers’ın satış ve e-ticaret kanallarının tümünün yöneticiliğini yapmaktadır.
- Muratcan Taşdelen - FEX Danışmanlık Co-Founder & Managing Partner /
Business Administration MBA 2012 Mezunu
Muratcan, Marmara Üniversitesi Ekonometri Bölümü’nden mezun oldu. Profesyonel iş kariyerine Accenture Danışmanlık firmasında yönetim danışmanı olarak başladı. Turkcell, Avea, Vodafone, Türkiye Futbol Federasyonu gibi firmalarla yaptığı projelerin ardından Aksesuar kategori müdürü olarak Mudo firmasına geçiş yaparak perakende sektörüne giriş yaptı. 2015 senesinde, bugün Türkiye’nin seçkin çok markalı mağazacılık yapan mağazalarında satışta olan The Socks Company markasını kurdu. 2017 senesinde FEX Danışmanlık firmasının kurucu ortağı olarak danışmanlık sektörüne tekrar geri döndü ve Türkiye’nin önde gelen perakende firmalarına E-Ticaret ve Perakende danışmanlığı vermeye devam ediyor.
Sektörel Kategoriler
- Tolga Ünvan (Jüri Başkanı) - MediaMarkt Türkiye Marketing, Corp. Comm., E-Commerce Director & Executive Committee Member /
Business Administration Marketing MBA 2007 Mezunu
Koç Üniversitesi’nde Ekonomi bölümünden mezun olduktan sonra Yeditepe Üniversitesi’nde Yüksek Lisans eğitimi alan Tolga Ünvan, profesyonel iş yaşamına 2002 yılında Procter & Gamble’da (P&G) Marka Müdür Yardımcısı olarak başladı. Sonraki süreçte Henkel, The Coca Cola Company, Nestle gibi uluslararası şirketlerde çeşitli yöneticilik görevlerini sürdüren Ünvan, 2019 yılında Getir’e Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı. Son olarak Zubizu’da CEO rolünü üstlenen Tolga Ünvan, 2023 yılı itibariyle de MediaMarkt Türkiye’nin Pazarlama, E-ticaret ve Kurumsal İletişim Direktörlüğü görevine getirildi.
- İlknur Aksoy Şen - Tchibo Türkiye Marketing & Product Director /
Economics & Radio, Television and Cinema 2006 Mezunu
İlknur Aksoy Şen, kariyer hayatına Anadolu Grubu’nda İç Denetim Uzmanı olarak başladı. Şen, Coca Cola İçecek’in Türkiye, Kazakistan, Kırgızistan ve Anadolu Efes Türkiye iç denetim süreçlerinde yer aldı. 2010 yılında Anadolu Efes pazarlama ekibine dahil olan Şen, Bomonti lansmanı ve +1 dönüşümü gibi birçok başarılı projeye imza attı.
13 yılı aşkın süredir Anadolu Efes’te kariyerini sürdüren Şen, burada sırasıyla Marka Müdür Yardımcısı (Bomonti), Marka Müdürü (Yerel Markalar), Pazarlama Müdürü (Yabancı ve Yerel Markalar) pozisyonlarında çeşitli görevler aldı. 2019’dan bu yana Efes Markalarının Pazarlama Direktörlüğü görevini başarıyla sürdüren İlknur Aksoy Şen, Nisan 2023 tarihi itibarıyla Tchibo Türkiye’ye Pazarlama ve Ürün Direktörü olarak atandı.
Şen, Tchibo Türkiye’nin kahve, coffee bar ve gıda dışı iş birimleri ile kurumsal iletişim stratejilerinin Tchibo’nun 2027 hedefli global büyüme stratejisi paralelinde geliştirilmesi ve hayata geçirilmesinden sorumlu olarak görev yapmaktadır.