Ana içeriğe atla

Zamanı Yöneten Kazanıyor: Sosyal Medya, Sınav Başarısını Gölgeliyor

Lise ve üniversite sınavlarına hazırlanan adaylar, en çok süreyi yetiştirememekten yakınıyor. Aynı sorun, üniversite öğrencilerinde de sıkça gözlemleniyor. Uzmanlara göre bu durumun en önemli nedenlerinden biri, sosyal medyaya ayrılan yoğun vakit.

Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, öğrencilerde ciddi bir zaman yönetimi sorunu olduğunu ve bunun başarı üzerinde olumsuz etkiler yarattığını belirtiyor. Özellikle dijital çağın getirdiği bilgiye erişim kolaylığına rağmen öğrencilerin dikkatini toplayamaması, zamanı doğru planlayamaması başarının önünde büyük bir engel olarak öne çıkıyor.

Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, öğrencilerin bu sorunu aşması için 4 temel adım öneriyor:

1. Rutin Tekrar Programı Uygulamak

Yeni öğrenilen bilgiyi belirli aralıklarla tekrar etmek, bilgilerin uzun vadede kalıcılığını artırır. Öğrencilerin düzenli ve planlı çalışma alışkanlığı kazanması, zamanı etkili kullanmalarına yardımcı olur. Günde 1 saatlik tekrar bile 24 saatte 1 kez daha öğrenmek anlamına gelir.

2. Gerçekçi Bir Zaman Planlaması Yapmak

Zamanı planlarken yalnızca ders çalışma değil, molalar, sosyal faaliyetler ve dinlenme süreleri de plana dahil edilmeli. Böylece mental yorgunluk azalır ve verim artar.

3. Çok Yönlü Gelişim

Üniversite yaşamı sadece akademik değil, sosyal ve kişisel gelişimi de kapsar. Öğrencinin bireysel ilgi alanlarını keşfetmesi, akademik başarı kadar ruhsal doyum da sağlar. Bu da zaman yönetimine olumlu katkıda bulunur.

4. Öğrenme Tekniklerini Geliştirmek

Her öğrencinin öğrenme stili farklıdır. Kimi yazarak, kimi anlatarak öğrenir. Öğrencilerin kendilerine uygun öğrenme yöntemlerini keşfetmesi, zamanlarını daha verimli kullanmalarını sağlar.

Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, sosyal medyanın doğru yönetilmemesi halinde, öğrencilerin dikkatinin dağılmasının kaçınılmaz olduğunu ve bu durumun ders başarısında belirgin düşüşlere neden olduğunu da vurguladı. Bu nedenle zaman yönetimi becerilerinin küçük yaşlardan itibaren geliştirilmesinin altını çizdi.