Akademik Hayata ve Üniversiteye Giriş dersi, öğrencilerin üniversite yaşamına uyum sağlamalarına ve akademik yolculuklarına sağlam bir başlangıç yapmalarına destek olmak amacıyla hazırlanmıştır. Ders; kurum kültürü, akademik kavramlar, ders seçimi ve bilgi sistemleri gibi üniversiteye özgü temel konuların yanı sıra kişisel farkındalık, hedef koyma, motivasyon, zaman yönetimi, verimli ders çalışma, psikolojik dayanıklılık, sağlıklı sınırlar, güvenli ilişkiler ve bağımlılıkla ilgili bilinçlendirici içerikleri kapsamaktadır. Bu bütüncül yaklaşım sayesinde öğrenciler hem akademik hem de sosyal hayatın gereklerine daha donanımlı bir şekilde uyum sağlama fırsatı bulurlar.
Ders Koordinatörü: Doç. Dr. Serdar Körük | |
HAFTA | DERS İÇERİĞİ |
1 | Tanışma ve Oryantasyon |
2 | Kurumdaşlık |
3 | Akademik Terimler, Unvanlar, Akademik Not Sistemi ve Kurallar |
4 | Ders Seçimi ve Bilgi Sistemleri |
5 | Üniversite Yaşam Haritası |
6 | Yaşam Kuralları ve Kurullar |
7 | Yazılı ve Sözlü İletişim |
8 | Kendini Tanıma, Farkındalık ve Farklı Bakış Açıları |
9 | Değerler, Hedef Koyma ve Motivasyon |
10 | Psikolojik Dayanıklılık |
11 | Zaman Yönetimi |
12 | Verimli Ders Çalışma |
13 | Sağlıklı Sınırlar, Güvenli İlişkiler |
14 | Bağımlılıklar |
21. Yüzyıl Yetkinlikleri dersi, öğrencilerin kişisel, akademik ve profesyonel yaşamlarında ihtiyaç duyacakları temel yetkinlikleri geliştirmeyi amaçlayan, disiplinlerarası bir bakış açısıyla hazırlanmış bir derstir. Öğretim üyelerinin katkılarıyla yürütülen ders kapsamında; etkili iletişim, yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, takım çalışması, liderlik ve sosyal sorumluluk gibi konular bütüncül bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Ders, öğrencilerin içsel motivasyonlarını artırmalarını, analitik ve sorgulayıcı bir bakış açısı kazanmalarını, farklı bakış açılarıyla iş birliği yapabilmelerini ve karmaşık durumlarda yenilikçi çözüm yolları geliştirebilmelerini destekleyen içeriklere odaklanmaktadır.
Ders Koordinatörü: Doç. Dr. Melih Görgün | |
---|---|
Hafta | DERS İÇERİĞİ |
1 | Giriş ve 21. Yüzyıl Yetkinliklerine Genel Bakış |
2 | Etkili İletişim ve Sunum Becerileri: Temeller, Engeller ve Dinleme Stratejileri |
3 | Yaratıcı Düşünme Teknikleri ve Fikir Üretimi |
4 | İnovatif Problem Çözme Yaklaşımları |
5 | Kişisel Motivasyon ve Hedef Belirleme |
6 | Çatışma Yönetimi ve Yapıcı Çözüm Yolları |
7 | Eleştirel Düşünme Becerileri ve Sorgulayıcı Yaklaşım |
8 | Zaman Yönetimi Stratejileri ve Önceliklendirme |
9 | Takım Çalışması ve İş birliği Dinamikleri |
10 | Liderlik Temelleri ve Liderlik Stilleri |
11 | Kriz Yönetimi ve Karar Alma Süreçleri |
12 | Sosyal Sorumluluk ve Etik Değerler |
13 | Medya Okuryazarlığı ve Bilgi Değerlendirme |
14 | Finansal Okuryazarlık ve Bütçe Yönetimi |
Ders Koordinatörü: Prof.Dr. Emin Erkan Korkmaz | |
---|---|
Hafta | Ders İçeriği |
1 | Artificial Intelligence Introduction |
2 | History of Artificial Intelligence |
3 | Societal impact of Artificial Intelligence, Artificial Intelligence Ethics |
4 | Philosophy of Artificial Intelligence |
5 | The Basic Methodologies in Artificial Intelligence |
6 | Basic Search Algorithms |
7 | Heuristic Search and Evolutionary Computation |
8 | Game playing: Checkers, Chess, Go |
9 | Introduction to Machine Learning and Deep Learning |
10 | Artificial Intelligence Application Development: Hands on practice |
11 | Language and Mind, Case Study: Natural Language Processing |
12 | Introduction to Artificial Intelligence in Arts and Humanities |
13 | Image Processing and Art Composition with Artificial Intelligence, Case Study: Music Composition |
14 | Artificial Intelligence in Life Sciences, Case Study: Neuroimaging |
Ders Koordinatörü: Doç.Dr. Ebru Tomris Aydoğan | |
---|---|
Hafta | Ders İçeriği |
1 | Sustainable Development and the 17 SDGs |
2 | I. Economic Development / Economic Growth and Human Capital (SDG 3, 4, 8) |
3 | II. Social Inclusion / Poverty, Hunger, Gender, and Equality (SDG 1, 2, 5, 10) |
4 | III. Environment / Climate, Water, and Land (SDG 6, 13, 14, 15) |
5 | IV. Sustainable Cities / Communities, Energy, Industry, Consumption and Production (SDG 7, 9, 11, 12) |
6 | V. Good Governance / Justice and Partnerships (SDG 16, 17) |
7 | MIDTERM EXAM |
8 | Economic Development Projects (SDG 3, 4, 8) |
9 | Social Inclusion Projects (SDG 1, 2, 5, 10) |
10 | Environment Projects (SDG 6, 13, 14, 15) |
11 | Sustainable Cities Projects (SDG 7, 9, 11, 12) |
12 | Good Governance Projects (SDG 16, 17) |
13 | Group Project Presentations |
14 | Group Project Presentations |
Ders Koordinatörü: Doç. Dr. Serdar Körük | |
Hafta | Ders İçeriği |
Week 1 | Introduction to Course |
Week 2 | Introduction to Technology Addiction |
Week 3 | Online Gaming Addiction |
Week 4 | Online Gambling Addiction |
Week 5 | Social Media Addiction |
Week 6 | Online Shopping Addiction |
Week 7 | Midterm Exam |
Week 8 | Online Porn Addiction |
Week 9 | Cyberbullying |
Week 10 | Risk Factors and Causes of Technology Addiction |
Week 11 | Prevention Strategies |
Week 12 | Treatment Approaches |
Week 13 | Cultural and Ethical Perspectives |
Week 14 | Final Presentations and Course Wrap-Up |
Ders Koordinatörü: Prof.Dr. Pelin Hürmeriç | |
---|---|
Hafta | DERS İÇERİĞİ |
1 | Giriş |
2 | Bir podcast içeriğinin analizi |
3 | Dünyada ve Türkiye'de podcast ekosistemine genel bakış |
4 | Podcast için konu, tema ve format belirleme |
5 | Podcast için hedef kitle ve gelir modeli belirleme |
6 | Podcast tanıtım ve pazarlama araçları |
7 | Podcast kayıt araçları |
8 | Podcast editing, mixing ve mastering |
9 | Podcast dağıtım araçları |
10 | Podcast verilerinin toplanması ve incelenmesi |
11 | Podcast bölümü için içerik hazırlama |
12 | Podcast bölümü kaydı |
13 | Podcast bölümünün kayıt sonrasında düzenlenmesi |
14 | Podcast bölümünün dağıtımı, tanıtımı ve veri analizi |
Ders Koordinatörü: Prof.Dr. Yelkin Diker Coşkun | |
---|---|
Hafta | Ders İçeriği |
Week 1 | Orientation |
Week 2 | Introduction to Creativity |
Week 3 | Motivation |
Week 4 | Developing Talent |
Week 5 | Critical Thinking |
Week 6 | Creativity in Authentic Activities |
Week 7 | Midterm |
Week 8 | Lifelong Learning |
Week 9 | Creativity in Cultural Contexts |
Week 10 | Creativity and Technology |
Week 11 | Ethics and Responsibility in Creativity |
Week 12 | Final Project Development |
Week 13 | Final Project Presentation and Feedback |
Week 14 | Final Project Presentation and Feedback |
Week 15 | Final Exam Week |
Ders Koordinatörü: Prof.Dr. Yelkin Diker Coşkun | |
---|---|
Hafta | Ders İçeriği |
1 | Introduction to course and syllabus |
2 | Who are you and why does it matter? |
3 | What is the truth and what does it mean to know? |
4 | How good are your opinions? |
5 | What is evidence then? |
6 | What is an argument? |
7 | Preparation for TOK exhibition – feedback session |
8 | Midterm – In-class essay based on 3 objects connected to one of the 35 TOK prompts |
9 | The Pitfalls and the Fallacies – I. |
10 | Fallacies – II. |
11 | A strategy: Starting with the timeless maxim – “Know thyself!” |
12 | Knowing about knowing: |
13 | Discussion: 6 prescribed essay titles for the final TOK essay |
14 | Discussion on selected titles: |
Ders Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ali Cihan Keleş | |
---|---|
Hafta | Ders İçeriği |
1 | Pretest – Compute with Numbers & Words |
2 | What can computers do? – Bits, Bytes |
3 | Names for Numbers, Strings |
4 | Names for Turtles |
5 | Procedures and Functions |
6 | Repeating Steps |
7 | While and For Loops |
8 | Repetition with Strings |
9 | Mid-term Exam |
10 | If Statements |
11 | Using if, else, elif |
12 | Working with Collections of Data |
13 | Getting Pieces Out of Strings and Lists |
14 | Working with Data on the Web |
Ders Koordinatörü: Prof. Dr. Dilek SAĞLIK ÖZÇAM | |
---|---|
Hafta | Ders İçeriği |
1 | Dersin içeriği ve akademisyenin öğrencilerden beklentileri paylaşılacaktır. |
2 | Sunum performanslarına göre toplu geri bildirim. |
3 | İkna becerilerine toplu geri bildirim. |
4 | Kişisel motivasyonun iknadaki rolü. |
5 | Etkili soru sorma teknikleri. |
6 | İknada NAF (Nitelik–Avantaj–Fayda) modeli. |
7 | İtiraz nedenleri (psikolojik/gerçek). |
8 | VİZE |
9 | BMS kişilik profilleri ve vaka çalışmaları. |
10 | Belbin ile güçlü/zayıf yön farkındalığı. |
11 | BATNA ve Bottom Line uygulamaları. |
12 | Akademik deneyimlerden müzakere vaka analizi. |
13 | İkna becerileri konusunda iki yetkin yönetici ile söyleşi. |
14 | Öğrenciler, ikna teknikleri konulu okudukları kitabı 7 dakikalık profesyonel sunumla aktaracaktır. |