Ana içeriğe atla

Rektörlük Dersleri

Akademik Hayata ve Üniversiteye Giriş dersi, öğrencilerin üniversite yaşamına uyum sağlamalarına ve akademik yolculuklarına sağlam bir başlangıç yapmalarına destek olmak amacıyla hazırlanmıştır. Ders; kurum kültürü, akademik kavramlar, ders seçimi ve bilgi sistemleri gibi üniversiteye özgü temel konuların yanı sıra kişisel farkındalık, hedef koyma, motivasyon, zaman yönetimi, verimli ders çalışma, psikolojik dayanıklılık, sağlıklı sınırlar, güvenli ilişkiler ve bağımlılıkla ilgili bilinçlendirici içerikleri kapsamaktadır. Bu bütüncül yaklaşım sayesinde öğrenciler hem akademik hem de sosyal hayatın gereklerine daha donanımlı bir şekilde uyum sağlama fırsatı bulurlar.

Ders Koordinatörü: Doç. Dr. Serdar Körük

HAFTA 

DERS İÇERİĞİ

1

Tanışma ve Oryantasyon

2

Kurumdaşlık

3

Akademik Terimler, Unvanlar, Akademik Not Sistemi ve Kurallar

4

Ders Seçimi ve Bilgi Sistemleri

5

Üniversite Yaşam Haritası

6

Yaşam Kuralları ve Kurullar

7

Yazılı ve Sözlü İletişim

8

Kendini Tanıma, Farkındalık ve Farklı Bakış Açıları

9

Değerler, Hedef Koyma ve Motivasyon

10

Psikolojik Dayanıklılık

11

Zaman Yönetimi

12

Verimli Ders Çalışma

13

Sağlıklı Sınırlar, Güvenli İlişkiler

14

 Bağımlılıklar

 

 

 

tr

21. Yüzyıl Yetkinlikleri dersi, öğrencilerin kişisel, akademik ve profesyonel yaşamlarında ihtiyaç duyacakları temel yetkinlikleri geliştirmeyi amaçlayan, disiplinlerarası bir bakış açısıyla hazırlanmış bir derstir. Öğretim üyelerinin katkılarıyla yürütülen ders kapsamında; etkili iletişim, yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, takım çalışması, liderlik ve sosyal sorumluluk gibi konular bütüncül bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Ders, öğrencilerin içsel motivasyonlarını artırmalarını, analitik ve sorgulayıcı bir bakış açısı kazanmalarını, farklı bakış açılarıyla iş birliği yapabilmelerini ve karmaşık durumlarda yenilikçi çözüm yolları geliştirebilmelerini destekleyen içeriklere odaklanmaktadır.

Ders Koordinatörü: Doç. Dr. Melih Görgün

Hafta

DERS İÇERİĞİ

1

Giriş ve 21. Yüzyıl Yetkinliklerine Genel Bakış

2

Etkili İletişim ve Sunum Becerileri: Temeller, Engeller ve Dinleme Stratejileri

3

Yaratıcı Düşünme Teknikleri ve Fikir Üretimi

4

İnovatif Problem Çözme Yaklaşımları

5

Kişisel Motivasyon ve Hedef Belirleme

6

Çatışma Yönetimi ve Yapıcı Çözüm Yolları

7

Eleştirel Düşünme Becerileri ve Sorgulayıcı Yaklaşım

8

Zaman Yönetimi Stratejileri ve Önceliklendirme

9

Takım Çalışması ve İş birliği Dinamikleri

10

Liderlik Temelleri ve Liderlik Stilleri

11

Kriz Yönetimi ve Karar Alma Süreçleri

12

Sosyal Sorumluluk ve Etik Değerler

13

Medya Okuryazarlığı ve Bilgi Değerlendirme

14

Finansal Okuryazarlık ve Bütçe Yönetimi

tr

Ders Koordinatörü: Prof.Dr. Emin Erkan Korkmaz

Hafta

Ders İçeriği

1

Artificial Intelligence Introduction

2

History of Artificial Intelligence

3

Societal impact of Artificial Intelligence, Artificial Intelligence Ethics

4

Philosophy of Artificial Intelligence

5

The Basic Methodologies in Artificial Intelligence

6

Basic Search Algorithms

7

Heuristic Search and Evolutionary Computation

8

Game playing: Checkers, Chess, Go

9

Introduction to Machine Learning and Deep Learning

10

Artificial Intelligence Application Development: Hands on practice

11

Language and Mind, Case Study: Natural Language Processing

12

Introduction to Artificial Intelligence in Arts and Humanities

13

Image Processing and Art Composition with Artificial Intelligence, Case Study: Music Composition

14

Artificial Intelligence in Life Sciences, Case Study: Neuroimaging

derslik

Ders Koordinatörü: Doç.Dr. Ebru Tomris Aydoğan

Hafta

Ders İçeriği

1

Sustainable Development and the 17 SDGs

2

I. Economic Development / Economic Growth and Human Capital (SDG 3, 4, 8)

3

II. Social Inclusion / Poverty, Hunger, Gender, and Equality (SDG 1, 2, 5, 10)

4

III. Environment / Climate, Water, and Land (SDG 6, 13, 14, 15)

5

IV. Sustainable Cities / Communities, Energy, Industry, Consumption and Production (SDG 7, 9, 11, 12)

6

V. Good Governance / Justice and Partnerships (SDG 16, 17)

7

MIDTERM EXAM

8

Economic Development Projects (SDG 3, 4, 8)

9

Social Inclusion Projects (SDG 1, 2, 5, 10)

10

Environment Projects (SDG 6, 13, 14, 15)

11

Sustainable Cities Projects (SDG 7, 9, 11, 12)

12

Good Governance Projects (SDG 16, 17)

13

Group Project Presentations

14

Group Project Presentations

derslik

Ders Koordinatörü: Doç. Dr. Serdar Körük

Hafta

Ders İçeriği

Week 1

Introduction to Course

Week 2

Introduction to Technology Addiction

Week 3

Online Gaming Addiction

Week 4

Online Gambling Addiction

Week 5

Social Media Addiction

Week 6

Online Shopping Addiction

Week 7

Midterm Exam

Week 8

Online Porn Addiction

Week 9

Cyberbullying

Week 10

Risk Factors and Causes of Technology Addiction

Week 11

Prevention Strategies

Week 12

Treatment Approaches

Week 13

Cultural and Ethical Perspectives

Week 14

Final Presentations and Course Wrap-Up

derslik

Ders Koordinatörü: Prof.Dr. Pelin Hürmeriç

Hafta

DERS İÇERİĞİ

1

Giriş

2

Bir podcast içeriğinin analizi

3

Dünyada ve Türkiye'de podcast ekosistemine genel bakış

4

Podcast için konu, tema ve format belirleme

5

Podcast için hedef kitle ve gelir modeli belirleme

6

Podcast tanıtım ve pazarlama araçları

7

Podcast kayıt araçları

8

Podcast editing, mixing ve mastering

9

Podcast dağıtım araçları

10

Podcast verilerinin toplanması ve incelenmesi

11

Podcast bölümü için içerik hazırlama

12

Podcast bölümü kaydı

13

Podcast bölümünün kayıt sonrasında düzenlenmesi

14

Podcast bölümünün dağıtımı, tanıtımı ve veri analizi

derslik

Ders Koordinatörü: Prof.Dr. Yelkin Diker Coşkun

Hafta

Ders İçeriği

Week 1

Orientation
Introduction to Creativity

Week 2

Introduction to Creativity

Week 3

Motivation
● The role of intrinsic and extrinsic motivation in fostering creativity

Week 4

Developing Talent
● The connection between talent and creativity

Week 5

Critical Thinking
● Analyzing problems, evaluating solutions, and thinking critically about creative ideas

Week 6

Creativity in Authentic Activities
● Authentic learning in creativity; real-world application of creative tasks

Week 7

Midterm

Week 8

Lifelong Learning
● The importance of lifelong learning in sustaining creativity
● Lifelong learning strategies; cultivating curiosity and adaptability

Week 9

Creativity in Cultural Contexts

Week 10

Creativity and Technology
● Overview of AI tools for creative processes

Week 11

Ethics and Responsibility in Creativity
● Copyright and intellectual property
● Ethical AI usage in creative projects

Week 12

Final Project Development

Week 13

Final Project Presentation and Feedback

Week 14

Final Project Presentation and Feedback

Week 15

Final Exam Week
● Final Project Report Submission

derslik

Ders Koordinatörü: Prof.Dr. Yelkin Diker Coşkun

Hafta

Ders İçeriği

1

Introduction to course and syllabus

2

Who are you and why does it matter?
What is to be critical?

3

What is the truth and what does it mean to know?
Are you a skeptic, does everybody lie?

4

How good are your opinions?
Is it just your opinion, or were you told so?

5

What is evidence then?
What are the uses of evidence?

6

What is an argument?
Why does induction matter if it’s all about deduction?

7

Preparation for TOK exhibition – feedback session

8

Midterm – In-class essay based on 3 objects connected to one of the 35 TOK prompts

9

The Pitfalls and the Fallacies – I.
“Yours is not often, if ever, better than others!”
Errors of perspective

10

Fallacies – II.
Errors of procedure, expression, and reaction

11

A strategy: Starting with the timeless maxim – “Know thyself!”

12

Knowing about knowing:
Be observant, select an issue, conduct an inquiry, form a judgment, and persuade others!

13

Discussion: 6 prescribed essay titles for the final TOK essay
Titles will be discussed and unpacked in class

14

Discussion on selected titles:
Provide an essay plan in class for discussion

kodlama-dersleri

Ders Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ali Cihan Keleş

Hafta

Ders İçeriği

1

Pretest – Compute with Numbers & Words

2

What can computers do? – Bits, Bytes

3

Names for Numbers, Strings

4

Names for Turtles

5

Procedures and Functions

6

Repeating Steps

7

While and For Loops

8

Repetition with Strings

9

Mid-term Exam

10

If Statements

11

Using if, else, elif

12

Working with Collections of Data

13

Getting Pieces Out of Strings and Lists

14

Working with Data on the Web

tr-ekran

Ders Koordinatörü: Prof. Dr. Dilek SAĞLIK ÖZÇAM

Hafta

Ders İçeriği

1

Dersin içeriği ve akademisyenin öğrencilerden beklentileri paylaşılacaktır.
Tarihteki önemli müzakerecilerden örnekler (Sokrates, Platon, Gandhi, Mandela vb.) Soru Sorma, Diyalog, Eleştirel Düşünme, İroni gibi özellikler üzerinden incelenecektir.
İkna, tartışma, zorlama, müzakere ve baskı kurma arasındaki farklar.
Öğrencilere iknada karşılaştıkları zorlukları yazmaları için 10 dakikalık bir çalışma.
Öğrenciler 3 dakikalık bir sunumla güçlü/zayıf yönlerini sergileyecektir.

2

Sunum performanslarına göre toplu geri bildirim.
Müzakere vaka çalışmaları ile beceri değerlendirmesi.
Beden dilinin temel teknikleri ve etkin kullanımı.

3

İkna becerilerine toplu geri bildirim.
Dış görünüşün iknadaki rolü.
Renklerin gücü ve doğru kullanımı.

4

Kişisel motivasyonun iknadaki rolü.
Etkili iletişim ve eleştirel düşünmeyle çözüm üretimi.
Algılama teknikleri ve envanter uygulaması.

5

Etkili soru sorma teknikleri.
Aktif ve pasif soru türleri arasındaki farklar.

6

İknada NAF (Nitelik–Avantaj–Fayda) modeli.
Kelimelerin gücü, mizahın etkisi.
Farklı kültürlerde müzakere farkındalığı.

7

İtiraz nedenleri (psikolojik/gerçek).
Etkili ikna teknikleri ve vaka uygulamaları.

8

VİZE

9

BMS kişilik profilleri ve vaka çalışmaları.
Farklı kişiliklerle etkili ikna stratejileri.
Kapanış teknikleri ve akılda kalıcı müzakere sonuçları.

10

Belbin ile güçlü/zayıf yön farkındalığı.
Zor kişiliklerle etkili iletişim yöntemleri.

11

BATNA ve Bottom Line uygulamaları.
Teorik bilginin pratikle birleştiği vaka çalışmaları.

12

Akademik deneyimlerden müzakere vaka analizi.
Grup müzakereleri ve performans değerlendirmesi.

13

İkna becerileri konusunda iki yetkin yönetici ile söyleşi.

14

Öğrenciler, ikna teknikleri konulu okudukları kitabı 7 dakikalık profesyonel sunumla aktaracaktır.
Sunumlar profesyonel kıyafetle yapılacak, diğer öğrenciler tarafından puanlanacaktır.