Ana içeriğe atla

2025-2026 Öğrenci Kulüpleri Üyelik, Kuruluş ve Yönetim Kurulu Seçimi Yönergeleri

Kulüplere ancak Yeditepe Üniversitesi öğrencileri üye olabilir. Yüksek lisans ve doktora öğrencileri, kulüp yönetim kurulunun iznine tabii olarak kulüplere katılabilirler.

  • Bir öğrenci birden fazla kulübe üye olabilir; ancak birden fazla yönetim, denetim ya da divan kurulunda görev alamaz.
  • Üyelik, her akademik yılın başında ya da Genel Kurul onayı ile yıl içi herhangi bir vakitte yapılacak kayıtlarla gerçekleşir. Fakülte ve Bölüm Kulüpleri’nde, İç yönergede belirtildiği takdirde ilgili Fakülte ya da Bölümün tüm öğrencileri kulübün üyeleri sayılır. Üyeler, dosya halinde Öğrenci Merkezine iletilir.
  • Üye sayısı iki yarıyıl üst üste 10 öğrencinin altında olan kulüplerin faaliyetlerine son verilir. Yeni kurulan kulüplerde bu koşul, kuruluştan itibaren bir akademik yılın bitiminden sonra geçerlidir.
  • Kulüp çalışmalarına üye olmayan kişiler ancak danışman veya çalıştırıcı sıfatıyla katılabilirler. Bu kişiler kulüp genel kurulunun salt çoğunluğu ve Öğrenci Merkezi'nin onayı ile görev alabilirler; ancak, seçme, oy verme ve seçilme hakları yoktur. Çalıştırıcı ve danışmanlık unvanları her sene yenilenmek zorundadır.
  • Üyelikten çıkma mezuniyet, istifa ya da azil yoluyla olur. Azil, kulüp yönetim kurulunun gerekçeli önerisinin Kulüp Genel Kurulunun üçte iki çoğunluğunca teklif edilmesi, Kulüp Denetim Kurulunun üçte ikilik çoğunluğunca uygun bulunması ve Öğrenci Konseyinin üçte ikilik çoğunluğunca karar alınmasının ardından Öğrenci Merkezi onayı ile gerçekleşir.

Kulüp Kurmak için;

Her akademik yılın başında 01-30 Eylül arasında kulüp başvuruları alınmaktadır.

Kulüp açmak isteyen öğrencilerin dosya hazırlayıp dilekçe ile birlikte Öğrenci Dekanlığına iletmesi gerekmektedir.

Dosya içeriği;

  • Açılması istenen kulübün vizyon, misyon, amaç ve değerlerin belirtilmesi gerekmektedir.
  • En az 10 öğrencinin isteği doğrultusunda kulüp kurma isteği değerlendirilir.
  • Diğer üniversitelerde emsal teşkil ediyor olması gerekir. Örnekleri dosya içinde bulunmak durumundadır.
  • Kulüp açıldığı takdirde 1 yıl içinde yapmak istedikleri etkinliklerin planlarını belirtmek durumundadır.

Öğrenci Kulüpleri Yönetim Kurulu Seçim Takvimi

Bu takvim, Yeditepe Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Kuruluş ve Çalışma Esasları Yönergesi'ne uygun olarak hazırlanmıştır.

  • 1 - 10 Eylül: Divan Kurulu'nun seçimi ve göreve başlaması.

    • Divan Kurulu, Yönetim Kurulu seçiminden 1 ay önce göreve başlar ve sadece seçim sürecini yönetir.

    • Divan kurulu en az bir başkan, en çok bir başkan ve iki üyeden oluşur.

    • Önceki yılın denetim kurulu üyeleri divan kurulu oluşturulmasında önceliklidir.

    • Yönetim Kurulu için herhangi bir pozisyona aday olmayacak kişiler divan kurulu seçim sürecini yönetir.

    • Divan Kurulu, yönerge ihlallerini inceler ve Öğrenci Merkezi Koordinatörlüğü'ne rapor sunar.

  • 10 - 25 Eylül: Yönetim Kurulu Başkan, Başkan Yardımcısı, Genel Sekreter, Sayman ve Yazman adaylarının başvurularının yapılması.

    • Adaylar, Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Birimi tarafından hazırlanan adaylık formunu doldurmalıdır.

    • Başkanlık için aday olacak aktif kulüp üyelerinin, en az bir yıl yönetim kurulunda görev yapmış olması gerekmektedir.

  • 25 Eylül – 5 Ekim: Adaylıkların onaylanması ve seçim kampanyalarının yürütülmesi.

    • Adaylığı onaylanan öğrenciler, seçime kadar kampanya yapabilirler.

  • 6 - 10 Ekim: Yönetim Kurulu seçimleri.

    • Divan Kurulu Başkanı süreci yönetir.

    • Adayların konuşmalarının ardından yapılacak oylamada salt çoğunluk yeterlidir.

    • Seçime Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Biriminden en az bir yetkili katılmalıdır, aksi halde seçimler geçersiz sayılır

    • Başkan seçildikten sonra, diğer yönetim kurulu pozisyonları (Başkan Yardımcısı, Genel Sekreter, Sayman, Yazman) için adaylık süreci başlar.

    • Bu pozisyonlar için yönetim kurulunda daha önce bulunma şartı aranmazken, en az 2.00 ortalama ve disiplin suçu bulunmama şartı geçerliliğini korur.

    • Aday çıkmaması durumunda Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Birimi ve Yönetim Kurulu Başkanı atama yapabilir.

Sıkça Sorulan Sorular (SSS) Kılavuzu

Genel Sorular

  1. Seçimler ne zaman yapılacak?

    • Seçimler, Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Birimi tarafından açıklanan seçim takvimine göre 6-10 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

  2. Seçim sürecini kim yönetecek?

    • Seçim sürecini, Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Birimi ve yönetim kurulu seçiminden bir ay önce seçilerek göreve başlayan Divan Kurulu yönetir.

Adaylıkla İlgili Sorular

  1. Yönetim Kurulu Başkanı adayı olmak için hangi şartlar aranır?

    • İlgili kulübün kulüp üyesi olmanız.

    • En az bir yıl yönetim kurulunda görev yapmış olmanız.

    • Not ortalamanızın 2.00'ın altında olmaması veya başarısız durumda olmamanız.

    • Başka bir öğrenci kulübünün yönetim kurulunda görevli olmamanız.

    • Herhangi bir disiplin suçunuzun bulunmaması

  2. Diğer Yönetim Kurulu pozisyonlarına (Başkan Yardımcısı, Genel Sekreter, Sayman, Yazman) adaylık için hangi şartlar aranır?

    • En az 2.00 not ortalamasına sahip olmanız.

    • Herhangi bir disiplin suçunuzun bulunmaması.

    • Başka bir öğrenci kulübünün yönetim kurulunda görevli olmamanız.

    • Daha önce yönetim kurulunda bulunma şartı aranmamaktadır.

  3. Birden fazla kulüpte yönetim kurulu üyesi olabilir miyim?

    • Hayır, bir öğrenci birden fazla yönetim, denetim veya divan kurulunda görev alamaz.

Seçim Süreciyle İlgili Sorular

  1. Kimler oy kullanabilir ve aday olabilir?

    • İlgili kulübün üyelik formunu doldurarak üye olanlar oy kullanabilir ve ilgili şartları sağlayıp adaylığı onaylananlar olabilir.

  2. Seçim sonuçları nasıl belirlenir?

    • Tüm yönetim kurulu seçimi için salt çoğunluk yeterlidir.

  3. Seçimlerde yetkili birisi bulunmazsa ne olur?

    • Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Birimi'nden en az bir yetkili seçime katılmak zorundadır. Yetkili olmadan yapılan seçimler geçersiz sayılır.

  4. Başkan seçildikten sonra diğer pozisyonlara aday çıkmazsa ne olur?

    • Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Birimi seçim sürecinin ardından bu pozisyonlara atama yapabilir.

  5. Seçim tüm üyelere açık şekilde duyurulmazsa ne olur? 

    • Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Birimi tarafından adil seçim unsurları oluşmadığı saptanırsa ilgili seçim iptal edilir. Her öğrenci kulübü tüm seçim takvimini kulüp iletişim gruplarında ve sosyal medya hesaplarında duyurmakla yükümlüdür.

Divan Kuruluyla İlgili Sorular

  1. Divan Kurulu nasıl oluşturulur?

    • Yönetim Kurulu için herhangi bir pozisyona aday olmayacak kişilerden bir Divan Kurulu seçilir ardından Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Birimi’ne iletilir.

    • Kurul, en az bir başkan ve en çok üç üyeden oluşabilir.

    • Önceki yılın denetim kurulu üyeleri ve seçilecek yönetimde devam etmeyecek önceki yılın yönetim kurulu üyeleri, divan kurulu oluşturulmasında önceliklidir.

  2. Divan Kurulu'nun görevleri nelerdir?

    • Öğrenci Kulüpleri ve Etkinlikleri Birimi’nin paylaştığı seçim takvimini açıklar ve seçim sürecini yönetir.

    • Seçim süresince yönerge ihlallerini inceler ve Öğrenci Merkezi Koordinatörlüğü'ne rapor sunar.

    • Seçim oturumunu açar.

Bağlantılar